Efteling blijft adverteren op GeenStijl en Dumpert na kritiek

6 mei 2017 om 10:50 • Aangepast 21 november 2020 om 01:30
nl
De Efteling blijft adverteren op de websites GeenStijl en Dumpert. Dat heeft een woordvoerster vrijdagavond laten weten. Jumbo heeft momenteel geen campagnes lopen op beide sites. “Die zullen er ook niet komen binnen afzienbare tijd”, aldus een zegsvrouw van het Veghelse supermarktconcern.
Profielfoto van Bart Elzendoorn
Geschreven door
Bart Elzendoorn

In een opiniestuk in de Volkskrant werd bedrijven als Jumbo en De Efteling vrijdag gevraagd om kritisch na te denken over hun advertenties op de websites GeenStijl en Dumpert. Volgens ruim honderd vrouwen uit de media zijn die sites een omgeving vol vrouwenvernedering, racisme en homofobie.

Ingekochte advertentieruimte
De Efteling adverteert op GeenStijl en Dumpert, maar laat in een reactie weten dat niet bewust te doen. Het attractiepark koopt advertentieruimte in bij een andere partij. “Die partij bepaalt waar de advertenties het best tot hun recht komen”, aldus een woordvoerster. De ontstane ophef is voor De Efteling vooralsnog geen reden om het beleid te veranderen.

Volgens een zegsvrouw van Jumbo heeft het bedrijf in het verleden wel eens geadverteerd op de sites, maar lopen er momenteel geen campagnes. “Dat zal voorlopig ook niet gebeuren. Wij kunnen onze doelgroep ook via andere wegen bereiken.”

Wachten op privacy instellingen...

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.