Video

De bizarre en ludieke waarheid over de Bossche campagne Philip S. zit onterecht in de bak

26 mei 2016 om 14:58
nl
De gemeente Den Bosch was tot en met woensdagochtend niet te vermurwen. "Het is een ludieke campagne en daar gaan we nu niets over zeggen." Ook de communicatiemedewerkster Van Nuland van het Bossche afvalstoffenbedrijf wilde woensdagmorgen niets zeggen. De campagne 'Philips S. zit onterecht in de bak', die is bedacht door het Bossche reclamebureau The Line, deed bij het Openbaar Ministerie de wenkbrauwen fors fronsen. Het OM adviseerde de gemeente zelfs om te stoppen met de campagne.
Profielfoto van Bartol Rob
Geschreven door
Bartol Rob

De campagne om Bosschenaren beter afval te laten scheiden kwam in een ander daglicht te staan door het vermoedelijke bestaan van een echte Philip S. Directeur Hans Hagendoorn van het reclamebureau kent ook het verhaal dat een advocaat van de echte Philip S., die wel in de bak zit, verhaal zou hebben gehaald bij het OM. Het OM houdt het bij de mededeling dat er verwarring zou kunnen ontstaan over de campagne.
Wil de echte Philip S. opstaanIn een reactie zegt Hagendoorn dat hij zich wel kan voorstellen dat justitie niet zo blij was met deze campagne. "Ik kan het me een beetje voorstellen, zeker als er een echte Philip S. in de bak zit en zijn advocaat daar bozig over doet. Dat hadden wij echt niet in kunnen schatten."
"Bijkomstig voordeel is wel dat iedereen het nu over deze campagne heeft, en ook dat iedereen weet dat het gaat over betere afvalscheiding", zegt Hagendoorn. "Ons is gevraagd om een ludieke campagne op te zetten en dat is zeer goed gelukt." Of de gemeente Den Bosch er zo ook overdenkt, blijft een vraagteken?

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.