Bavaria gaat samenwerken met Britse brouwerij Molson Coors

8 juni 2016 om 18:14
nl
Bavaria en de wereldwijde familiebrouwer Molson Coors gaan samenwerken om de Britse biermarkt te veroveren. Met de samenwerking wil de bierbrouwer uit Lieshout naast de verkoop aan consumenten nieuwe verkoopkanalen aanboren zoals groothandel en horeca.
Profielfoto van Cartens Raoul
Geschreven door
Cartens Raoul

Molson Coors is een van 's werelds grootste brouwers. Het bedrijf is eigenaar van het merk Carling, het best verkochte pils in de UK in de afgelopen dertig jaar. Daarnaast is Molson Coors bekend van merken als Coors Light, Molson Canadian, Staropramen, Cobra en Rekorderlig Cider. Net als Bavaria is Molson Coors een familiebedrijf, met meer dan 350 jaar brouwhistorie.
Perfecte partner"Het Verenigd Koninkrijk is een belangrijke markt voor Bavaria waar we grote kansen zien. In Molson Coors hebben we de perfecte partner gevonden om onze merken te versterken en verder te laten groeien binnen de groothandels en horeca. We krijgen toegang tot een sales force van meer dan vierhonderd personen, een prijswinnend customer- en trade-marketingteam, en kansen die een partij met een toonaangevende marktpositie biedt", legt commercieel directeur Peer Swinkels uit.
Zelfde receptHet partnership gaat alleen om een distributie-overeenkomst. Dit betekent dat alle productie van Bavaria blijft plaatsvinden in de brouwerij in Lieshout in Nederland en dat de receptuur onveranderd blijft. Vanuit Lieshout zullen de producten naar het Verenigd Koninkrijk geëxporteerd worden.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.