Energiedirect.nl stopt als hoofdsponsor PSV

19 maart 2018 om 10:20
nl
PSV en energiedirect.nl hebben besloten om het hoofdsponsorschap na komend seizoen stop te zetten. De koploper van de eredivisie moet dus op zoek naar een andere hoofdsponsor.
Profielfoto van Job Willemse
Geschreven door
Job Willemse

PSV heeft een nieuwe driejarige verbintenis gesloten met de energiemaatschappij. De club noemt het 'een vernieuwende samenwerking', waarbij energiedirect.nl vanaf 1 juli 2019 stopt als hoofdsponsor. Daarna zal energiedirect.nl nog twee jaar als rugsponsor fungeren, om vervolgens nog een jaar als partner samen te werken met PSV. 

Gokbedrijf
"Wij zijn enorm blij dat we de samenwerking met energiedirect.nl hebben verlengd", zegt Frans Janssen, commercieel directeur van PSV. "Voor energiedirect is er nu een nieuwe fase aangebroken. Daar hoort dan misschien het hoofdsponsorschap niet bij, maar wel de binding met PSV." Janssen sluit niet uit dat PSV in zee gaat met een gokbedrijf, waarvan de wetten wat soepeler zouden gaan worden in Nederland. "Het is hier niet duidelijk wanneer die markt open gaat en het is lastig om te praten met mogelijke partners als de wetgeving niet helemaal duidelijk is. Maar het is absoluut een interessante markt."

Meer dan 6,5 miljoen
De energiemaatschappij sponsort PSV met 6,5 miljoen euro per jaar. Daar moet de volgende hoofdsponsor ook minimaal aan voldoen. "Je kunt dat inderdaad als startbedrag nemen. Het gaat natuurlijk wel beter met de economie en ook PSV doet het goed, dus misschien wordt het ook wel wat meer", zegt Janssen.

Nieuwe sponsor
Dit betekent wel dat de Eindhovense club nu alle tijd heeft om een nieuwe hoofdsponsor te vinden. “Dit traject is reeds opgestart", zegt Janssen. "Het is prettig om daar nu al mee aan de slag te kunnen.” PSV maakt ook nog melding van een nieuwe rugsponsor, die op een haar na rond zou zijn. Dit maakt de club binnenkort bekend. 

Wachten op privacy instellingen...

Naamsbekendheid
Energiedirect.nl is naar eigen zeggen blij met de vernieuwde samenwerking met PSV. "Dit past beter bij de ontwikkeling van ons merk", zegt Ilse Steenbergen, woordvoerder van de energiemaatschappij. "Ons doel was om de naamsbekendheid van energiedirect.nl groter te maken en daar zijn we al heel ver in geslaagd. Ons voornaamste doel is, na het einde van het hoofdsponsorschap, om de fans nog dichter bij de club te brengen, daar ligt onze aandacht op."

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.