Video

Al 9 maanden wachten op een rolstoel: klanten zijn vertrouwen in Welzorg kwijt

14 februari 2017 om 20:37
nl
Ze zijn boos en moedeloos, veel klanten van Welzorg. De leverancier kampt al lange tijd met problemen met hun leveringen. Dat zorgt ervoor dat Carola Heufkens uit Sint Michelsgestel al negen maanden zit te wachten op een goede rolstoel voor haar 11-jarige zoon. Ze is haar vertrouwen in de organisatie helemaal kwijt.
Profielfoto van Verhoeven Dirk
Geschreven door
Verhoeven Dirk

LEES OOK: Welzorg laat honderden invaliden wachten op rolstoelen en scootmobiels
Welzorg is een organisatie die zorgt voor hulpmiddelen voor mindervaliden. Tenminste, dat is wat ze zouden moeten doen. Maar het gaat in veel gevallen mis. Mensen zitten maanden op hun spullen te wachten en als ze wat krijgen, is het niet wat ze hadden besteld. De organistie is moeilijk bereikbaar, wat leidt tot de nodige uurtjes wachten aan de telefoon.
Tevergeefs naar de winkelCarola Heufkens heeft ondertussen een rolstoel voor haar zoon Casimir, maar het is niet de rolstoel die ze had besteld: "Ze geven geen antwoord op onze vragen en het duurt heel lang voordat de aanpassingen van de rolstoel zijn gedaan. Ik zie dit niet meer goed komen."
Johan Marquering uit Etten-Leur heeft reuma. Hij zit in een rolstoel die aan vervanging toe was. Maar dat was al even geleden. "Ik ben al een paar keer in Breda bij de winkel geweest om hem op te halen, maar iedere keer was het een stoel waar zaken niet bij klopte."
GemeentenVerschillende Brabantse gemeenten doen na klachtenregen geen zaken meer met Welzorg. Het gaat om Drimmelen, Etten-Leur, Geertuidenberg, Moerdijk, Oosterhout, Rucphen, Werkendam, Woudrichem en Zundert. Ook Sint-Oedenrode, Schijndel, Vught, Heusden, Boxtel, Sint-Michielsgestel en Haaren maken vanaf 1 januari gebruik van een andere leverancier.
Michael van Nieuwkasteele van Welzorg: "Wij vinden het jammer dat deze gemeenten stoppen met ons. We begrijpen dat ze op een gegeven moment actie willen ondernemen. Met verschillende gemeenten zijn we wel in gesprek over hoe we samen aan verbeteringen kunnen werken en we hopen dat veel gemeenten daar voor zullen kiezen."
BeterschapWelzorg belooft beterschap. Ze zeggen de achterstanden begin april weggewerkt te hebben.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.