'Van kop tot kont, worst in de mond' is misschien wel de allerslechtste slogan van 2017

15 december 2017 om 14:17
Wordt dit de winnende slogan? (Foto: De Korenbloem)
Wordt dit de winnende slogan? (Foto: De Korenbloem)
De slogan 'Van kop tot kont, worst in de mond' van molen De Korenbloem in Mill maakte kans op de titel 'allerslechtste slogan van Nederland'. De winnaar wordt binnenkort bekendgemaakt. Wel is al bekend dat dozenfabrikant Smurfit Kappa in Helmond op de zevende plek is geëindigd met de slogan: 'Een doos is een doos is nooit zomaar een doos'.
Profielfoto van Rebecca Seunis
Geschreven door
Rebecca Seunis

De andere twee kanshebbers voor de eerste plek hebben ook een dubbelzinnig tintje:

  • ‘Alles om uw poes mee te verwennen, ook als u een kater heeft’ van een kattenspeciaalzaak in Amsterdam,
  • ‘Voor iedere gleuf een doos’ van een verpakkingsmaterialenbedrijf uit Lelystad.


Geen belediging
De Korenbloem in Mill is helemaal niet beledigd door de nominatie. Sterker nog, ze maken zelfs reclame voor meer stemmen op hun website. De slogan heeft te maken met de ambachtelijke worstenbroodjes van De Korenbloem.

Ramon Ligthart van De Korenbloem hoopt dat ‘zijn’ slogan gaat winnen. Hij vindt het namelijk een hartstikke goede slogan. “Normaal gesproken is een worstenbroodje maar voor de helft gevuld, maar bij ons is hij van kop tot kont gevuld met worst, vandaar de slogan.”

De wedstrijd wordt dit jaar voor de zesde keer gehouden. De uitreiking van de Blauwe Tegel voor de allerslechtste slogan vindt plaats tijdens 'De Avond van Taal' op zaterdag 30 december om halfnegen bij NPO 2.

Tilburgse winnaar
In 2013 ging de titel naar Jan de Cock Mode in Tilburg. De zaak pronkte met de slogan 'It's De Cock that makes the man'.

Wachten op privacy instellingen...