Video

PSV’s nieuwe rugsponsor droomt ervan om ooit op de borst te staan

3 april 2018 om 16:45
nl
Ambitie genoeg bij de nieuwe rugsponsor van PSV. Het Eindhovense bedrijf GoodHabitz staat komend seizoen op de rug van het shirt en droomt ervan om ooit hoofdsponsor van de club te worden.
Profielfoto van Twan Spierts
Geschreven door
Twan Spierts

Dit seizoen staat het logo van PSV Energie boven het rugnummer op de PSV-shirts. Dat is een merk van hoofdsponsor Energiedirect, dus veel extra geld levert dat PSV niet op. Vanaf komend seizoen staat daar dus GoodHabitz, een Eindhovens bedrijf dat online trainingen voor bedrijven verzorgt.

Directeur Maarten Franken van GoodHabitz, zelf PSV-fan, is er hartstikke blij mee. “Hoe vet klinkt dat eigenlijk, rugsponsor van PSV. Voor ons was het een logische keus. We willen onze naamsbekendheid vergroten. In Eindhoven kennen veel mensen ons al, maar we willen dat een groter publiek weet wat GoodHabitz is.”


Waarde gaat omhoog
PSV wil meer geld uit sponsoring halen en de terugkeer van een losse rugsponsor moet daarbij helpen “Natuurlijk levert ons dit geld op en de waarde van het shirt gaat zo omhoog”, legt commercieel directeur Frans Janssen uit.

GoodHabitz staat één seizoen lang op de rug van PSV en blijft daarna een van de grotere sponsoren van de club. Na dat ene seizoen, dus in de zomer van 2019, neemt Energiedirect die plek in. De huidige hoofdsponsor verhuist dan van de borst naar de rug van het PSV-shirt. 

Wie wordt de nieuwe hoofdsponsor?
Vanaf 2019 heeft PSV dus zoals bekend een nieuwe hoofdsponsor nodig. Welk bedrijf dat wordt, is nog onduidelijk. De komende weken of maanden hoeven we daarover nog geen nieuws te verwachten.


Ooit op de voorkant?
Stiekem droomt Maarten Franken van GoodHabitz ervan dat zijn bedrijf, dat klein begon maar snel groeit, ooit die prominente plek op de borst kan innemen. Maar het hoofdsponsorschap kost vele miljoenen en zóveel geld heeft GoodHabitz nou ook weer niet.  “Ik denk, als ik realistisch ben, dat volgend jaar net iets te hoog gegrepen is voor ons. Maar wie weet...”

Het zou natuurlijk mooi zijn, ooit weer een Eindhovens bedrijf op de borst van PSV. De commercieel directeur van PSV droomt alvast een beetje mee “Ook Philips is ooit heel klein begonnen, dus wie weet waar dit kan eindigen.”

Wachten op privacy instellingen...

 

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.