Dommelsch wordt na 14 jaar opnieuw in de markt gezet: 'We willen de regio meer omarmen'

DOMMELEN - Er is inmiddels zo veel keus in het schap dat het Dommelsch bier in de vergetelheid is geraakt. Hoog tijd dus voor een cosmetische verandering. Dommelsch heeft haar etiket en logo veranderd; de Dommel krijgt een prominente plek op het etiket. Maar is dat genoeg om het merk nieuw leven in te blazen?

Moederbedrijf AB Inbev presenteerde het nieuwe logo én het nieuwe, alcoholvrije bier het dinsdagmiddag in de historische brouwzaal van de Dommelsch fabriek in Dommelen. "Na 14 jaar merkten we dat het merk toe is aan een frisse wind", zegt Sjors van Drie, brandmanager van het biermerk. "Het nieuwe design moet ervoor zorgen dat we meer opvallen in het schap tussen al het andere aanbod." 

Op het nieuwe etiket krijgt de Dommel een prominente plek, om haar oorsprong te benadrukken. "We willen de regio meer omarmen", zegt Van Drie. "Het is met name een ode aan de Dommel." Het pils blijft hetzelfde, maar wordt in een rood jasje gestoken. Het alcoholvrije bier, ofwel Dommelsch 0.0, heeft een blauw etiket.  

 

Verschillende biermerken gingen Dommelsch voor in het maken van alcoholvrij bier. In de namen zit gek genoeg bijna altijd '0.0'. Maar hoe smaakt een biertje zonder alcohol eigenlijk?

 

Dommelsch wordt vooral nog in Brabant gedronken. Er komt volgens Van Drie geen extra reclame voor het nieuwe bier. "Alleen al in Zuidoost-Nederland zitten 150 horecazaken die Dommelsch schenken. Vanaf nu is ons bier met de nieuwe uitstraling daar te koop. Daarnaast moeten we ons blijven profileren als een goed en betaalbaar alternatief voor andere bieren." 

 

Meer over dit onderwerp:
BIER DOMMELEN DOMMELSCH