Video

Jumbo Radio maakt van boodschappen doen een feest, vindt supermarkt

25 september 2018 om 07:51
nl
Jumbo lanceerde maandag haar eigen radiostation: Jumbo Radio. Met deze primeur wil de supermarktketen 'de zintuigen van klanten en medewerkers prikkelen'. Boodschappen doen moet leuker worden, vinden ze op het hoofdkantoor in Veghel.
Geschreven door

Frits van Eerd, CEO van Jumbo is erg blij met het radiostation "Dit was een langgekoesterde wens." Hij ziet helemaal voor zich hoe de uitzendingen er uit moeten gaan zien: "We laten horen wat relevant is, niet de actualiteit, maar dingen die behoren bij de boodschappentrip." Jumbo Radio is vooralsnog alleen te horen in de Food Market in Breda en op het hoofdkantoor. Maar de komende maanden gaat de zender ook bij andere Jumbo winkels de lucht in. 

Harder
Er wordt de komende tijd uitgezocht hoe hard het volume moet staan. Van Eerd denkt dat de radio tijdens de winkeluren niet al te hard aan moet staan. "Maar 's avonds kan hij wel iets harder, als de vulploeg aan het werk is."

Het station heeft eigen dj's, muziek en live-uitzendingen die worden verzorgd vanuit een radiostudio in Veghel. "Jumbo wil van haar klanten échte fans maken", klinkt het. Frits van Eerd gaf 's middags om half vier zelf het startsein voor de allereerste uitzending. 

Sfeerverhogend
“In onze winkels worden de zintuigen van onze klanten al geprikkeld met smaak, geur en kleur. En vanaf nu dus ook met audio. Wij geloven in de kracht van radio. Lekkere muziek verhoogt de sfeer. Dat zorgt niet alleen voor een prettige werksfeer voor onze medewerkers, maar maakt óók het boodschappen doen leuker voor onze klanten”, vertelt Van Eerd.

Muziek is het belangrijkste onderdeel van Jumbo Radio. De keten heeft een onderzoek gedaan onder 1.800 medewerkers en klanten over de muziek die zij graag in de supermarkt zouden willen horen. Daaruit is een selectie gemaakt van voornamelijk vrolijke, positieve muziek met een lekker tempo. 

Luister het interview en de zangkunsten van Frits van Eerd terug

 

 

Stilte-uur
De stap van Jumbo is opmerkelijk omdat twee dagen eerder concurrent Albert Heijn juist bekendmaakte dat het een stilte-uur gaat invoeren. AH wil zo overgevoelige mensen, onder wie klanten met autisme, de gelegenheid bieden om in een prikkelarme omgeving hun boodschappen te doen.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.