Klanten uur in de rij bij Albert Heijn vanwege pinstoring, ook Etos heeft problemen

10 juni 2019 om 17:26
nl
Bij de Albert Heijn XL in de Jan Heijnsstraat in Tilburg stonden maandagmiddag klanten soms meer dan een uur in de rij vanwege een pinstoring. De storing trof meerdere filialen van de Albert Heijn. Daardoor konden veel klanten niet afrekenen. De storing is 's avonds verholpen.
Profielfoto van Malini Witlox
Geschreven door

Verslaggever Jan Waalen die in Tilburg was, sprak van een chaos. "Inmiddels hebben ze de meeste rolluiken van de in- en uitgang gesloten zodat er niemand meer in kan", zei hij. "Mensen kunnen nog maar via één uitgang weg. Ik heb net wel de boodschappen laten scannen en heb een bonnetje gekregen. Nu sta ik in de rij bij een gewone geldautomaat om geld te pinnen. En daarna kan ik bij een gewone kassa weer contant afrekenen."

Volgens Waalen bleven de meeste mensen gelaten wachten en waren er weinig mensen die de winkel verlieten zonder boodschappen. Buiten stonden ook veel mensen te wachten in de hoop dat ze nog binnen mochten om boodschappen te doen.

Briefje met waarschuwing
Ook de andere winkels die onder het Ahold-concern vallen, zoals Etos en Gall& Gall hadden pinproblemen. De Etos in de Jan Heijnsstraat was nog wel open, maar er hing een briefje dat mensen alleen contant konden betalen.

Het ging om een landelijke storing die ook andere vestigingen van de Ahold-winkels trof. De storing ontstond volgens Allestoringen.nl rond half vijf 's middags. Honderden mensen meldden op de site dat ze problemen hadden met pinnen bij de Albert Heijn.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.