Brand in flat Breda, bewoners anderhalf uur op straat

BREDA - Bewoners van een appartementencomplex in Breda hebben zondagnacht anderhalf uur buiten gestaan vanwege een brand. Nadat de brand was ontdekt werd het hele complex ontruimd.

Een warmtepomp in de technische ruimte van het nieuwe flatgebouw aan de Mastbosstraat was door nog onbekende oorzaak in brand gevlogen. Een bewoner ontdekte de brand en belde de hulpdiensten.

Hierna maakte hij samen met politie en brandweer de overige bewoners wakker. Alle bewoners van het voormalige Veoliakantoor werden buiten opgevangen. Door de forse rookontwikkeling stonden alle gangen van het gebouw vol met rook.

Geventileerd
De brand was na een half uur onder controle. Hierna werden de gangen en de technische ruimte van de flat door de brandweer geventileerd. De bewoners hebben ongeveer anderhalf uur buiten gestaan voordat ze weer terug naar hun appartement mochten.

Hoe de brand is ontstaan, is niet duidelijk.

 

Meer over dit onderwerp:
BREDA BRANDEN MASTBOSSTRAAT 112