Overleden Daan krijgt alsnog eigen tijdschrift over vloggers, dankzij twee vriendinnen

6 februari 2020 om 15:48
nl
Het was de droom van Daan (37) om zijn eigen tijdschrift 'Vlogbende' uit te brengen. Helaas overleed Daan voor hij die droom kon waarmaken aan kanker. Ondanks dat Daan er nu niet meer is, hebben twee collega's en vriendinnen het tijdschrift alsnog uit de grond gestampt. Het magazine Vlogbende is nu in heel Nederland verkrijgbaar.
Profielfoto van Madhavi Raaijmakers
Geschreven door
Madhavi Raaijmakers

Daan kwam uit de Zuid-Hollandse plaats Alphen aan de Rijn, maar werkte bij een Brabants bedrijf. In 2018 kreeg hij de diagnose Acute Lymfatische Leukemie. Tijdens zijn ziekbed ontstond het idee om een tijdschrift te maken. De Veldhovense Juul Schats en de uit Best afkomstige Marcelle van Bakel waren collega's en vriendinnen van Daan. Na zijn dood hebben zij het tijdschrift gemaakt.

Dubbel doel
''Daan was ontzettend positief'', vertelt Marcelle. ''Hij wilde graag iets voor toekomstige leukemie-patiënten betekenen, maar niet op een zware manier. Zijn idee ontstond uiteindelijk bij zijn eigen kinderen.'' Daan had twee zoontjes, een van elf en een van zeven. ''Zijn zonen keken, net als de mijne, veel naar bekende vloggers op Youtube'', zegt Marcelle. ''Het leek Daan leuk dat kinderen eens iets konden lezen over hun favoriete vloggers, in plaats van alles via social media te moeten bekijken.'' Op die manier vervult het tijdschrift twee doelen. Het stimuleert de ontwikkeling van kinderen doordat ze weer gaan lezen en de opbrengst van het tijdschrift helpt een organisatie die onderzoek doet naar kanker.

Wachten op privacy instellingen...

In heel Nederland
Juul en Marcelle hebben een half jaar lang in de weekenden en avonduren gewerkt aan het tijdschrift. In Vlogbende staan onder andere interviews met bekende Youtubers als Enzo Knol en Dillen Haegens, bij elkaar goed voor 3 miljoen abonnees. ''Deze twee vloggers wilde Daan absoluut in het tijdschrift hebben'', vertelt Marcelle. ''Ook had hij de naam 'Vlogbende al bedacht en het logo.''

Het magazine werd op 4 februari, Wereldkankerdag, gelanceerd en is verkrijgbaar in winkels van onder andere Primera, Bruna, Ako en Albert Heijn.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.