Problemen bij reservering dagje Efteling, systeem uren platgelegd - Omroep Brabant

Problemen bij reservering dagje Efteling, systeem uren platgelegd

16 mei 2020 om 16:27 • Aangepast 23 mei 2020 om 16:14
Abonnementhouders kunnen vanaf zaterdagmiddag een Eftelingbezoek plannen. Dat zorgt voor extreme drukte. Mensen die probeerden te reserveren, kregen meldingen dat er nog duizenden wachtenden voor hen waren. Toen ze eindelijk door de wachtrij heen kwamen, kreeg een deel van hen een foutmelding waardoor ze weer opnieuw de wachtrij in moesten. Om de technische problemen op te lossen, is het hele systeem rond half vijf stilgelegd.
Profielfoto van Malini Witlox
Geschreven door
Malini Witlox

De Efteling wil op 18 en 19 mei de deuren openen voor abonnementhouders en personeel. Het gaat om testdagen, waarbij gekeken wordt hoe het park functioneert in de 1,5 metermaatschappij. Vanaf de 20e mei zouden dan ook niet-abonnementhouders een dagje Efteling kunnen doen.

Wachttijd van een uur
Zaterdag om 16.00 uur konden de abonnementhouders via een speciale link een dag reserveren. Het liep meteen storm. "Op dit moment is het erg druk op de reserveringpagina. De wachttijd bedraagt een uur", kregen veel mensen te zien.

Je kon ook zien hoeveel wachtenden er voor je zijn, dat varieert bij meldingen die Omroep Brabant kreeg van 10.000 tot 26.000.

Later kwam daar de melding bij dat de wachtrij gepauzeerd was. Daardoor kon niemand meer reserveren, maar het aantal wachtenden liep nog verder op naar bijna 35.000. Volgens het pretpark is alles op pauze gezet vanwege de foutmeldingen die sommige mensen kregen bij een reservering. "Een deel van de abonnementhouders heeft er last van, onze ict-afdeling is ermee bezig."

Eenderde capaciteit
De Efteling stelt dat het aantal bezoekers dat straks naar binnen mag, stapsgewijs omhoog gaat, waarbij er iedere dag iets meer mensen welkom zijn tot eenderde van de maximale capaciteit.

Wat die maximale capaciteit is, wil de Efteling niet in concrete cijfers uitdrukken. "Het wisselt, afhankelijk van de hoeveelheid personeel die we in kunnen zetten. En als er een attractie in onderhoud is, is de maximale capaciteit ook minder," zegt een woordvoerder.

De Efteling heeft 90.000 abonnementhouders. Om de gasten veilig te kunnen ontvangen zijn centrale desinfectiepunten geplaatst. Verder worden beugels en deurklinken extra vaak schoongemaakt.

Wachten op privacy instellingen...

App ons!
Heb je een foutje gezien of een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Wachten op privacy instellingen...