Video

Samen met Patrick Stoof op zoek naar de Beste Commercial

4 april 2022 om 16:17 • Aangepast 11 april 2022 om 11:38
nl
Wat hebben de Mol van 2011 en de verkiezing van de Beste Commercial 2021 van Omroep Brabant met elkaar gemeen? Meer dan je denkt. Patrick Stoof, opgegroeid in Brabant en ex-Mol, overhandigt op 14 april de award voor Beste Commercial aan de winnaar. Hij vertelt waarom commercials belangrijk zijn voor regionale omroepen.
Profielfoto van Jacky Goossens
Geschreven door

De Beste Commercial 2021 award is een publieksprijs waarbij jij bepaalt welk Brabants bedrijf in 2021 de beste reclamefilm heeft gemaakt in de categorieën online, televisie en radio. Patrick, ook bekend van de Omroep Brabant-serie ' De Brabander' en als ex-miljonair Hans van den Berg uit de reclamereeks van Telfort, legt uit.

“Wat de Gouden Loeki is voor de Nederlandse reclamewereld, is de Beste Commercial voor Brabant. Puur gericht op lokale en regionale ondernemers en organisaties. Je kunt op een speciale site zien welke commercials zijn genomineerd, allemaal reclamefilmpjes die je tegenkomt op de Omroep Brabant website, tv en radio.”

"Zonder reclame-opbrengsten kan Omroep Brabant niet alle programma’s maken.”

Het belang van commercials voor regionale omroepen wordt misschien nog wel eens onderschat, maar ze zijn ontzettend belangrijk, vindt Patrick. “Het mes snijdt aan twee kanten: de omroep kan zonder die reclame-opbrengsten lang niet alle programma’s maken die nu worden geproduceerd. Voor de lokale middenstander is het een mooie manier om zijn product in de eigen provincie onder de aandacht te brengen.”

De verkiezing Beste Commercial bestaat omdat Omroep Brabant vindt dat goede reclame gezien en beloond mag worden. Bovendien is het hard nodig om die typisch Brabantse programma’s te kunnen maken. “Het is maar de vraag of een heerlijke tv-serie als ‘ Dat verdient een worstenbroodje’ met Christel de Laat anders gemaakt kan worden. Die zou je toch echt niet willen missen.”

“Er is voor het publiek ook nog iets te winnen."

Precies om deze redenen voelt hij zich een oprecht ambassadeur van de Beste Commercial 2021, zoals blijkt uit onderstaand filmpje. “Hartstikke leuk toch, ik heb dat met plezier gedaan. Ik overhandig de prijs aan de drie winnaars, die we op 14 april bekend maken. Er is voor het publiek ook nog iets te winnen. Dus ik zou zeggen: kom op mensen, stemmen”, vertelt Patrick.

Het klopt dat er niet alleen voor de genomineerden wat op het spel staat. Iedereen die zijn of haar stem uitbrengt, maakt namelijk kans op hét unieke Brabander-pakket, ter waarde van 50 euro. Dus: ga naar bestecommercial.nl, stem (tot en met 7 april) en wie weet ben jij een van de gelukkigen!

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Deel dit artikel
Download de app en draag het gevoel van hier altijd bij je!