Koffer met topjurken van Addy is weer terecht, helaas te laat voor de show

2 juli 2022 om 21:07 • Aangepast 11 juli 2022 om 14:55
nl
Addy van den Krommenacker kan gerust zijn. Een koffer met jurken van hem, is weer terecht. De koffer raakte vermist bij een vliegreis van Milaan naar Schiphol. Een probleem want de Bossche mode-ontwerper had de jurken nodig voor een show in Parijs.
Profielfoto van Hans Janssen
Geschreven door

Na drie dagen was de koffer er nog niet. Bijna uit wanhoop heeft hij een vrouw, die wel vaker voor hem werkt, gevraagd nog zaterdagavond voor hem twee creaties af te maken. Er was haast bij, want Addy wilde zondagmorgen om zes uur met de auto naar de Franse hoofdstad reizen.

Begrijp hem niet verkeerd: Addy is niet zo teleurgesteld in de luchtvaartmaatschappij dat hij een vliegreis (inclusief vervoer van koffers) heeft geannuleerd. “Ik was toch al van plan om met de wagen naar Parijs te rijden. Daarin kan ik mijn jurken beter vervoeren, dan hoeven ze niet opgevouwen in een koffer”, verduidelijkte de 72-jarige couturier.

"De koffer is gevonden, helaas te laat voor de doorpas en show. Dank aan de coupeuses voor in de nacht doorwerken! We maken er toch een mooie show van," zo twittert hij zondag.

"Gewacht en gewacht, maar de koffer bleef onvindbaar."

Het probleem van de zoekgeraakte koffer ontstond donderdag. Addy was teruggekeerd van een verblijf in Milaan. In een atelier in de Noord-Italiaanse modestad heeft hij gewerkt aan een presentatie voor de show van zondag in Parijs.

“De organisatie van de Oriental Fashion Show had me uitgenodigd nadat ze kleding van me had gezien tijdens een evenement in Marrakech, Marokko. Maar juist de beste jurken zaten in de koffer, die als enige niet van de bagageband afkwam. Ik heb gewacht en gewacht, werd ook vriendelijk en begripvol te woord gestaan door een medewerker, maar de koffer bleek onvindbaar.”

De tweet van Addy van den Krommenacker aan KLM.

Wachten op privacy instellingen...

Op een bepaald moment werd gemeld dat de koffer toch terecht was. Addy werd echter blij gemaakt met een dooie mus. Er was namelijk geen personeel voorhanden dat de koffer uit een bepaald depot kon halen. Raar maar waar. Addy ('ik kon het echt niet geloven') wilde de avond nog wel op Schiphol blijven om de koffer alsnog in ontvangst te nemen, maar dat werd hem afgeraden. Bovendien was er eigenlijk ook helemaal geen ruimte in zijn agenda om daarop te wachten.

"Er was niemand om de koffer op te halen, echt dramatisch."

“Op vrijdagmorgen heb ik om acht uur met de KLM gebeld. Pas tegen kwart voor tien kreeg ik iemand aan de lijn. Ze wisten waar de koffer lag, maar er zijn blijkbaar bepaalde procedures nodig om die op te kunnen halen. Maar er was niemand die die kon doorlopen. Echt dramatisch.”

Toen Addy zaterdagmorgen nog steeds geen goed nieuws uit Schiphol had gekregen, vond hij het welletjes en hing hij zijn probleem aan de grote klok. Die van Twitter. De KLM kwam daarop snel met excuses, maar ook met een bijzondere vraag. “Of ik een zogeheten Property Irregularity Report, een referentienummer, had aangemaakt. Dan zou ik uiterlijk binnen drie dagen een reactie krijgen”, vertelt Addy, bij wie zijn broek bijkans afzakte bij deze reactie.

De mode-ontwerper schakelde daarop een hulp in om twee jurken, die eigenlijk niet mee zouden gaan naar Parijs, af te maken. “Het publiek zal het niet merken, maar ik leg voor mezelf de lat altijd hoog en had liever andere modellen geshowd. Och, ik ben gewend om bij tegenslagen mijn schouders eronder te zetten. Het zal dit keer niet anders zijn.”

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.