Verwaarloosde hond in beslag genomen: vastgebonden zonder eten of water
Een verwaarloosde hond is vrijdag in de gemeente Altena in beslag genomen. Dit heeft de politie maandag bekendgemaakt. Het dier was volgens de politie dagenlang aan een veel te korte ketting zonder eten of water aan zijn lot overgelaten op een erf. De eigenaar van het dier, een man van 32, was niet thuis toen de politie ingreep. Hij krijgt een proces-verbaal. Het adres waar de hond werd gevonden, is niet bekendgemaakt.
De politie greep vrijdag samen met een inspecteur van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming in. Het was niet voor het eerst dat zij een kijkje namen op het bewuste adres. De afgelopen twee maanden waren ze daar al vaker na meldingen over enkele verwaarloosde geiten, kippen en een hond.
Tijdens die controles werd de eigenaar onder meer te verstaan gegeven dat hij zijn dieren meer water moest geven. Ook moest hij voor schaduwplekken zorgen voor zijn dieren.
Bij het bezoek vrijdagmiddag werd na overleg met de officier van justitie besloten in te grijpen en de hond in beslag te nemen. Het dier wordt voorlopig in een speciaal kennel voor in beslag genomen dieren ondergebracht. De komende tijd houden de politie en de LID extra toezicht in verband met de situatie van de andere dieren op het erf.
