Storing bij informatieborden op stations

Vandaag om 13:44 • Aangepast vandaag om 17:38

Treinreizigers hebben woensdagmiddag te maken gehad met een storing op de informatieborden op stations. De NS meldt dat er geen of foutieve informatie kan worden weergegeven.

Profielfoto van Redactie
Geschreven door

De storing geldt volgens de Nederlandse Spoorwegen op alle stations. Reizigers werd aangeraden om voor actuele reisinformatie gebruik te maken van de NS-app.

Om iets voor vijf liet een woordvoerder van de NS weten dat de storing van de informatieborden opgelost leek te zijn. Wel werd er benadrukt dat nog niet alle problemen verholpen zijn en hinder in de treindienst nog steeds mogelijk blijft.

Zo kunnen reizigers bijvoorbeeld nog altijd niet inchecken met OVpay. Hen wordt aangeraden om te reizen met een OV-chipkaart of een fysiek kaartje te kopen. 

 Wat de precieze oorzaak is van de storing is niet bekend.

Vaker problemen
Problemen met de reisplanner en informatieborden komen bij de NS vaker voor. Afgelopen vrijdag kampten nog zo'n zeshonderd vertrekborden met een storing, waardoor reizigers op meerdere stations niet konden zien hoe laat hun trein zou vertrekken.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.