Ontdek

Ammoniak gedumpt in de berm langs de A67 bij Geldrop

Vandaag om 15:26 • Aangepast vandaag om 16:04

In de berm langs de A67 bij Geldrop zijn dinsdagmiddag vaten met ammoniak gevonden. Het gaat in totaal om vier vaten waar twintig liter in kan. Mogelijk is veertig liter vloeistof in de grond terechtgekomen. 

Profielfoto van Redactie
Geschreven door

De vaten zijn gedumpt in de buurt van een pechhaven.

Een speciaal team dat gevaarlijke stoffen opruimt, maakt een plan van aanpak hoe de gevaarlijke stoffen het beste weggehaald kunnen worden. De berm moet in ieder geval afgegraven, omdat er ammoniak is gelekt. 

Het is niet bekend van wie de vaten zijn. In veel gevallen is dumping van ammoniak gelinkt aan de productie van drugs. 

Foto: Dave Hendriks / Persbureau Heitink
Foto: Dave Hendriks / Persbureau Heitink

App ons! 👋

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.