Problemen sorteercentrum PostNL Den Bosch nog niet voorbij
De reorganisatie werd in het voorjaar opgeschort, nadat het bedrijf was overstelpt met klachten over te laat, verkeerd of niet bezorgde post. Tot eind mei kreeg PostNL ongeveer 146.000 klachten. Meer dan 10 procent kwam uit de regio’s Den Bosch en Utrecht.
Reactie OPTARuim 45.000 klachten zijn niet of niet geheel naar tevredenheid van de klager afgehandeld, zo meldt de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, de OPTA.
PostNL ontkent dat er dit jaar geschillen of rechtszaken lopen. Ook stelt het bedrijf dat het geen schadeloosstellingen heeft gedaan.
Zaken kosten geldDe OPTA denkt dat ze een verklaring heeft voor het feit dat er geen zaken aanhangig zijn gemaakt. Hiervoor moet namelijk 25 euro klachtengeld betaald worden bij de Geschillencommissie. Een rechtszaak kost nog meer geld. Klaarblijkelijk weegt dit niet op tegen de aard en waarde van de post.