Problemen sorteercentrum PostNL Den Bosch nog niet voorbij

16 juli 2012 om 20:00
nl
De problemen bij de sorteercentra van PostNL in Den Bosch en Utrecht zijn nog steeds niet voorbij. De situatie op deze twee locaties moet eerst verbeterd zijn voordat er in najaar een besluit komt over een totale reorganisatie bij PostNL, zo heeft het bedrijf laten weten.
Geschreven door

De reorganisatie werd in het voorjaar opgeschort, nadat het bedrijf was overstelpt met klachten over te laat, verkeerd of niet bezorgde post. Tot eind mei kreeg PostNL ongeveer 146.000 klachten. Meer dan 10 procent kwam uit de regio’s Den Bosch en Utrecht.
Reactie OPTARuim 45.000 klachten zijn niet of niet geheel naar tevredenheid van de klager afgehandeld, zo meldt de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, de OPTA.
PostNL ontkent dat er dit jaar geschillen of rechtszaken lopen. Ook stelt het bedrijf dat het geen schadeloosstellingen heeft gedaan.
Zaken kosten geldDe OPTA denkt dat ze een verklaring heeft voor het feit dat er geen zaken aanhangig zijn gemaakt. Hiervoor moet namelijk 25 euro klachtengeld betaald worden bij de Geschillencommissie. Een rechtszaak kost nog meer geld. Klaarblijkelijk weegt dit niet op tegen de aard en waarde van de post.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.