Gedupeerde klant kluisjesroof: 'Als we samen advocaten in de arm nemen, staan we sterker'

9 maart 2018 om 13:52
nl
Er is een e-mailadres geopend voor gedupeerden van de kluisjesroof bij de Rabobank in Oudenbosch. Het e-mailadres is opgezet door een bestolen klant, die graag anoniem wil blijven, omdat de gesprekken met de Rabobank nog moeten volgen.
Profielfoto van Hannelore Struijs
Geschreven door

Via het mailadres [email protected] kunnen gedupeerde klanten zich melden: "Niet iedereen heeft een rechtsbijstandverzekering. Als we samen één of twee advocaten in de arm nemen, staan we sterker."

Wachten op privacy instellingen...

 

Gedupeerden
Er wordt nog onderzocht hoeveel klanten er precies zijn gedupeerd en hoeveel er is weggehaald. De kluisjes zijn in ieder geval verzekerd voor 45.000 euro, maar de Rabobank liet eerder deze week al weten dat klanten zelf moeten kunnen aantonen hoeveel er in hun kluisje lag.

"Dat is niet eerlijk", zegt de gedupeerde klant die het mailadres opende. "Volgens mij moet de Rabobank aantonen dat er is ingebroken. Er zijn geen inbraaksporen en er is geen alarm afgegaan. Wie zegt er dat er is ingebroken en dat ze het zelf niet hebben weggehaald?"

Onderzoek politie
De politie is bezig met het onderzoek. Het kan weken, misschien wel maanden duren voordat er duidelijkheid komt over wie er achter de kraak zit. De politie heeft wel een vermoeden hoe de dieven de bank binnengekomen zijn, maar wil daar in het belang van het onderzoek niets over kwijt.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.