'De vlammen schoten het huis uit', ooggetuige over explosie en woningbrand in Putte

PUTTE - In Putte is vrijdagmiddag een woning in brand gevlogen na een gasexplosie. Een ooggetuige in de straat schoot te hulp en probeerde aanvankelijk het vuur zelf te blussen. "Beneden lukte dat wel maar boven schoten de vlammen overal heen en weer. Ik heb de bovenkant van de trap niet kunnen halen."

De man was aan het werk in zijn garage in de Keizerstraat en werd opgeschrikt door een luide knal. "Toen wist ik meteen dat er iets mis was. Goed mis." De explosie en brand veroorzaakten een grote ravage. Er lag een hoop glas op straat. "Het glas lag tot aan de overkant. Toen ik aankwam was er enorm veel rook. Het kwam vooral vanaf de bovenverdieping."

Volgens buurtbewoners woonde in het pand een echtpaar dat net gepensioneerd was. Zij waren lang eigenaar van Rio Bello Schoenen in Putte. "Ze hebben vier kinderen en zijn opa en oma van een stel kleinkinderen", verzucht een buurman.

Over het slachtoffer is nog niets bekendgemaakt door de politie. Momenteel is de straat nog afgezet omdat een onderzoek in volle gang is. De straat is daarom ook nog niet toegankelijk voorlopig.

LEES OOK: Man komt om het leven bij gasexplosie en brand in huis in Putte

Meer over dit onderwerp:
PUTTE BRANDEN EXPLOSIES
Deel dit artikel: