Files kosten een hoop geld: 'Al gauw een half miljoen per jaar'

21 november 2018 om 21:32
De fileproblemen op de A58 tussen de knooppunten De Baars en Batadorp hebben ondernemers vorig jaar 10,6 miljoen euro gekost. Daarmee is dat traject het duurste van onze provincie. Claassen Logistics in Tilburg is zo’n logistiek bedrijf dat er last van heeft. Wat is de ervaring in de keten, van directeur tot en met klant? We spreken vier hoofdrolspelers.
Profielfoto van Ronnie Vermonden
Geschreven door
Ronnie Vermonden

Eigenaar en directeur Florent Claassen over waar de kosten in zitten:
“De files kosten ons gauw een half miljoen euro per jaar aan extra personeelskosten, diesel en extra ritten.”

Wachten op privacy instellingen...


Planner Niels Lambregts over de creativiteit die nu nodig is in zijn werk:
“Het is nog te plannen, maar we bouwen steeds grotere marges in. Waar we soms elf leveringen konden doen, zijn het er nu negen. Daarnaast is de afdeling planning uitgebreid. Het komt regelmatig voor dat we klanten moeten bellen dat hun goederen vertraagd zijn of een dag later komen.”

Wachten op privacy instellingen...


Chauffeur Jeroen van Stiphout is een ervaren filerijder geworden:
“Ik ben nu dertig jaar chauffeur en het is niet meer te vergelijken met toen ik begon. Je moet eigenlijk niet stressen, maar onbewust doe je dat toch. Je wilt op tijd zijn en je afspraken nakomen en dat is lastig met al die files.”

Wachten op privacy instellingen...


Jacques de Kort van Insulation Solutions is klant van Claassen:
“De bouw van fabriekshallen ligt stil als onze producten te laat geleverd worden. Meestal beginnen ze daar ’s ochtends vroeg mee. Al die dakdekkers en eventueel kranen staan dan zonder werk. Dat kost duizenden euro’s. De keten is zo sterk als je zwakste schakel en dat is vaak logistiek door al die files.”

Wachten op privacy instellingen...

 

 

 

Wachten op privacy instellingen...