Winkeliers 'rapen steeds mensen op' door gladde rolbanden in Meerhoven, eigenaar geeft niet thuis

28 oktober 2019 om 12:16
nl
Winkeliers in Eindhoven waarschuwen al sinds jaar en dag voor twee gevaarlijke rolbanden in winkelcentrum Meerhoven. Omdat ze spekglad zijn, glijden er om de haverklap bezoekers en bewoners uit. Meerdere slachtoffers liepen ernstige botbreuken op.
Profielfoto van Linda Koppejan
Geschreven door
Linda Koppejan

Medewerkers van de supermarkt zijn boos. “Wij rapen de gevallen klanten steeds weer op. Laatst nog. Toen ben ik met een zak ijsklontjes naar beneden gevlogen. Daar werd ik uitgefoeterd door iemand die eerste hulp verleende. De man dacht ten onrechte dat Albert Heijn de eigenaar van de band is.” Als pleister op de wonde heeft het bedrijf een bos bloemen gestuurd naar de uitgegleden vrouw.

'Eigenaar wil niets oplossen'
Een medewerker van de Albert Heijn laat weten helemaal klaar te zijn met de eigenaar van het winkelcentrum. “Als er problemen zijn met bijvoorbeeld de roltrappen of verlichting, moeten wij contact opnemen met CBRE.” Maar verder dan een gesprek met een servicedesk-medewerker van de investeringsmaatschappij komt de supermarkt niet.

“Als wij monteurs spreken die onderhoud plegen aan de rolbanden, krijgen we ook van hen de bevestiging dat het bedrijf niets wil oplossen.” Een hele tijd heeft één van de banden gerammeld. “Dan wordt er een offerte gestuurd door het onderhoudsbedrijf, maar vervolgens wordt op die offerte nooit gereageerd.”

Ook monteurs kunnen niks doen
Volgens de medewerker van de supermarkt heeft een monteur één band zelfs een keer stilgezet. “Ik werd boos, want dan kunnen mijn klanten niet meer boven komen vanuit de parkeergarage. Na 26 keer doorverbonden te worden binnen CBRE, werd er uiteindelijk actie ondernomen. De monteurs mochten gaan sleutelen. Een paar uur later werkte de trap weer. Maar als ik niet zeur en zeik dan wordt er gewoon niks gedaan.“

De medewerker waarschuwt dat de banden door de regen nog gladder worden dan ze al zijn. Een oplossing zou zijn om de rolbanden op te ruwen. “Ik heb gehoord dat dit elders in het land ook is gebeurd. Maar ook hier komt geen reactie op vanuit de eigenaar.”

Briefjes opgehangen


Om bezoekers te waarschuwen is er weken geleden besloten om zelf actie te ondernemen. Er zijn briefjes opgehangen door de winkeliers. “Ook toen heb ik weer gebeld naar de eigenaar. Deze keer om door te geven dat het handig zou zijn om die te vervangen door borden. In twee talen.” Pas afgelopen vrijdag, na alle aandacht bij Omroep Brabant, hingen ze er.

Een woordvoerder van de eigenaar laat het volgende weten: “Wij betreuren het zeer dat bezoekers van winkelcentrum Meerhoven/Terminal M problemen hebben ervaren met gladheid op de roltrap. Wij hebben één melding van een bezoeker ontvangen en wij nemen in deze zaak onze verantwoordelijkheid. Andere bezoekers hebben zich niet bij ons gemeld maar kunnen dat alsnog doen."

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.