Reserveringssysteem Efteling vier uur plat, abonnementshouders gaan los op Twitter - Omroep Brabant

Reserveringssysteem Efteling vier uur plat, abonnementshouders gaan los op Twitter

16 mei 2020 om 20:31 • Aangepast 25 mei 2020 om 11:21
nl
Het reserveringssysteem van de Efteling heeft zaterdag vier uur plat gelegen. Een aantal abonnementshouders die probeerden een dagje in het sprookjespark in Kaatsheuvel te boeken, verloren hun geduld. Op social media werd onder meer geklaagd over de gebrekkige communicatie van het park.
Profielfoto van Malini Witlox
Geschreven door
Malini Witlox

Abonnementshouders konden zaterdag vanaf vier uur 's middags een uitje naar de Efteling boeken. De animo daarvoor was enorm, al snel stonden duizenden mensen in de wachtrij.

Een deel van de mensen kreeg toen ze eenmaal aan de beurt waren, een foutmelding. Ze werden opnieuw in de wachtrij gezet. De ict-afdeling van de Efteling werd rond halfvijf ingeschakeld om het probleem te verhelpen en er kon geen tijdslot meer geboekt worden.

Geen beweging in wachtrij
Tot kwart voor negen zagen de abonnementshouders de melding 'de wachtrij is gepauzeerd'. Op het hoogtepunt stonden 45.000 abonnementshouders in de rij.

"Waarschijnlijk worden de technische problemen niet alleen veroorzaakt door de mensen die een foutmelding kregen, maar ook door de drukte. Het is een combi", zei een woordvoerder zaterdagavond.

Om kwart voor negen was het technische probleem verholpen en schoven mensen weer op in de digitale wachtrij, maar rond middernacht was nog lang niet iedereen geholpen. Er stonden nog altijd meer dan 12.500 mensen in de rij.

Als je aan de beurt bent, heb je tien minuten om naar de site te gaan en een tijdslot te kiezen. Sommige abonnementshouders zijn dan ook bang dat ze nog uren wakker moeten blijven.

'Efteling gemist'
Over de klachten over de gebrekkige communicatie zegt de Efteling-woordvoerder: "Er zullen altijd mensen zijn die daarover klagen. Maar bij ons zijn geen klachten bekend. De enorme drukte geeft wel aan dat mensen een bezoek aan De Efteling hebben gemist."

Als abonnementshouder kun je maximaal één dag reserveren, tot 2 juni. Pas als je geweest bent, kun je een nieuwe datum kiezen.

Eftelingfans leefden zich uit op socialmedia. Wij verzamelden een deel van de reacties via Twitter. Bekijk ze hieronder.

Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...
Wachten op privacy instellingen...

App ons!

Heb je een foutje gezien of een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.