Jumbo geeft meeste uit aan reclame rond EK: bijna 20 miljoen

2 juli 2021 om 15:59 • Aangepast 5 juli 2021 om 10:49
nl
Van alle supermarktketens heeft Jumbo het meeste geld besteed aan reclame rondom het Europees Kampioenschap voetbal en de sportzomer tot nu toe. De super heeft rondom het EK voetbal bijna 20 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op radio, televisie, in kranten en tijdschriften en buitenreclame, meldt mediaregistratiebureau Adfact.
Profielfoto van Janneke BoschProfielfoto van ANP
Geschreven door

De reclame van Jumbo draaide om Snollebollekes en de bijbehorende 'juichcape'.

De Brabantse supermarktketen gaf ruim 11 miljoen euro meer uit dan de grootste concurrent Albert Heijn. Die gaf bijna 8 miljoen euro uit aan reclame. Die supermarkt belandde daarmee op de tweede plek als het gaat om reclamekosten.

De andere grote Nederlandse supermarktketens besteedden minder aan reclame rondom het EK en de sportzomer: Lidl spendeerde 6 miljoen euro, Plus ruim 3 miljoen euro en Aldi zo’n 800.000 euro.

Jumbo's investering in EK-reclame was zelfs ook hoger dan merken zoals Kruidvat, Bol.com en de hoofdsponsors van het EK zoals Thuisbezorgd en Heineken.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.