Monique heeft thuis een pakketpunt: ‘70 mensen per dag aan de deur’

4 augustus 2023 om 07:00 • Aangepast 15 augustus 2023 om 02:07
nl
Stap het huis van Monique Danker (51) uit Etten-Leur binnen en het eerste wat je ziet zijn honderden pakketjes. Ze heeft een buurtpunt waar pakketjes van bezorgdiensten als DHL, Homerr en DPD verstuurd en opgehaald kunnen worden. En daar maken heel wat mensen in de buurt gretig gebruik van. “Hier weet ik tenminste zeker dat mijn pakket veilig aankomt”, vertelt een van de klanten.
Profielfoto van Rochelle Moes
Geschreven door

Iedere dag om vier uur ’s middags gaat het pakketpunt van Monique open. Maar nog voordat ze haar tafel buiten heeft gezet, staat de eerste klant al voor de deur. “Goedemiddag, u komt een pakketje afgeven?”, vraagt Monique vriendelijk.

Ze begon vier jaar geleden met het buurtpunt, omdat ze altijd de klos was als het ging om pakketjes aannemen. “Na de geboorte van onze tweeling was ik veel thuis en kwam de bezorger de pakketjes van de hele straat altijd bij mij bezorgen. Toen besloot ik om een pakketpunt te starten.”

"Iedere maand komen hier tussen de 3500 en 4000 pakketten binnen."

Gemiddeld levert een pakketpunt van deze grootte vele honderden tot duizend euro per maand op. Monique heeft intussen haar hele gang ervoor opgeofferd. “Dit zijn de pakketjes die opgehaald moeten worden. Hier die van DHL en UPS”, vertelt ze terwijl ze voor een grote kast staat. Ook de trap naar boven staat vol met dozen en zakken. Maar dat is nog niet alles. “In de gangkast staan nog grote pakketten en in de woonkamer staat nog een postzak voor de pakketjes van Homerr.”

Terwijl ze vertelt blijven er mensen langskomen. Na een tijdje staat er zelfs een rij in de voortuin. “Gemiddeld komen er 70 tot 80 mensen op een dag”, vertelt Monique. “Maar er zijn ook mensen die hele tassen vol komen brengen. Iedere maand komen er tussen de 3500 en 4000 pakketten binnen.”

"Ik ga liever hier naartoe. Dan weet je zeker dat het goed gaat."

Omdat er nog altijd veel pakketjes kwijtraken of op de verkeerde plek worden afgeleverd, vinden veel klanten het buurtpunt van Monique een fijn alternatief. “Bij ons gebeurt het regelmatig dat pakketjes over de poort gegooid worden of beschadigd zijn. Dus ik ga liever hier naartoe. Dan weet je zeker dat het goed gaat”, zegt Bart Koudijs.

Cindy van Dongen woont in een nieuwbouwwijk even verderop, waar de straten voor bezorgers soms lastig te vinden zijn. “Dus stoppen ze de pakketten soms gewoon in een container of je vindt ze vijf deuren verder terug.” Daarom kiest ook Cindy liever voor ‘pakketpunt Monique’, “Heel de straat laat ze hier bezorgen, dus soms haalt een iemand alle pakketten tegelijk op. Ideaal.”

Toch kan zelfs Monique erover meepraten dat pakketten soms gewoon voor de deur neergezet worden. “Zelfs bij ons, ja. We kregen een keer bericht dat het afgeleverd was, terwijl we niks hadden gehoord. Toen keek ik naar buiten en stond het in de stromende regen. Maar gelukkig zijn we bijna altijd thuis, dus komt dat zelden voor.”

LEES OOK:
Pakketjes over de schutting of door het raam: nog steeds veel klachten

Webwinkels balen van slechte pakketbezorging: 'Het is echt een drama'

Iedere dag staat het rijendik voor het pakketpunt van Monique (foto: Rochelle Moes)
Iedere dag staat het rijendik voor het pakketpunt van Monique (foto: Rochelle Moes)

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Deel dit artikel
Download de app en draag het gevoel van hier altijd bij je!