Postbode ontslagen om achtergehouden brieven: 'Kreeg helemaal niks'

Gisteren om 18:48 • Aangepast gisteren om 22:42
nl
Een postbezorger van PostNL is ontslagen nadat hij wekenlang post achterhield in de wijk Blixembosch in Eindhoven. Bewoners trokken meerdere keren aan de bel omdat ze post misten, maar dat hielp niet. Tot er maandag ineens wél een brief op de mat viel, van PostNL zelf. Daarin kregen bewoners dan eindelijk een verklaring voor de vermiste post.
Profielfoto van Temmie van UdenProfielfoto van Jan Waalen
Geschreven door

"Het is al zeker drie weken zo", zegt bewoonster Heleen van Haaren, die maandag nog maar eens naar haar voordeur loopt om te kijken of er brieven op de mat liggen. "Geen brieven, geen pakketjes, helemaal niks."

Via de Facebookgroep van de wijk kwamen mensen erachter dat ze allemaal hetzelfde probleem hadden. "Meerdere mensen hebben bij PostNL geklaagd. Het enige wat je dan hoort is dat het postcodegebied wordt onderzocht, verder niks."

Via de PostNL-app kregen bewoners verschillende meldingen. "Eerst stond er dat de post door drukte later zou komen. Daarna stond er dat het bezorgd was, maar er was helemaal niks. Dan voel je je toch een beetje belazerd."

Naast leuke pakketjes, zoals verjaardagskaarten, is Heleen vooral bezorgd belangrijke post mis te lopen. "Ik wacht op een brief van het ziekenhuis. Ze hebben duidelijk gezegd dat het via brievenbuspost wordt verzonden en niet digitaal. Ik sta op een wachtlijst en hoop zo vlug mogelijk geholpen te worden. Ik ben bang dat ik dat mis."

In de app van PostNL staat dat de post bezorgd was, maar dat is niet zo (Foto: Omroep Brabant).
In de app van PostNL staat dat de post bezorgd was, maar dat is niet zo (Foto: Omroep Brabant).

Maar als Heleen maandag haar verhaal doet bij een Omroep Brabant-verslaggever, verschijnt er plotseling een postbode op de stoep. En dan wordt de reden van de vermiste post eindelijk duidelijk. "Ik heb ontzettende haast met post bezorgen van afgelopen weken", zegt de postbezorger, terwijl hij bijna rennend door de straat gaat. "De andere postbode heeft alles thuis laten staan, dus nu ben ik de pineut."

Als bewoners na bijna vier weken eindelijk wat post krijgen, vinden ze ook een excuusbrief van PostNL. Daarin staat dat er post gevonden is die allang bezorgd had moeten worden. "Bij de aangetroffen stukken zit post die voor uw adres bestemd is", schrijft het bedrijf. "We deden onderzoek waaruit blijkt dat de bezorger het proces niet op de juiste wijze heeft uitgevoerd en niet alle post bezorgd heeft."

De postbode werkt inmiddels niet meer voor PostNL. "Een andere bezorger heeft het werk overgenomen", is in de brief te lezen. "We bieden onze oprechte verontschuldigingen aan." Volgens een woordvoerder van PostNL wordt de achtergehouden post maandag en dinsdag alsnog bezorgd.

App ons!

Heb je een foutje gezien of heb je een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Deel dit artikel
Download de app en draag het gevoel van hier altijd bij je!