'Ons' Betty van den Oetelaar inspireert Dunkin' Donuts om Duncan's Donuts te gaan verkopen

TILBURG - De smaak van de overwinning is zoet. We zeiden het vrijdag al, op het moment dat Duncan Laurence zich geplaatst had voor de finale van het Eurovisiesongfestival. En nu de eindzege van de oud-student van de Rockacademie in Tilburg een feit is, helemaal. En dus brengt donutketen Dunkin' Donuts nu speciale 'Duncan's Donuts' op de markt. "Ze zijn tot dinsdag verkrijgbaar."

Duncan's Donuts hebben de vorm van een hartje, zijn voorzien van wit glazuur, met daar bovenop - vol trots - de Nederlandse driekleur. En natuurlijk steekt er een vlaggetje in met het gezicht van de artiest daarop.

Jurypunten en televoting
Dat mensen het Songfestivalsucces graag vieren met een Duncan Donut, bleek vrijdag al. Toen trakteerde Betty van den Oetelaar de deejays van 3FM en Brabanders op een zelfgemaakte Duncan-lekkernij en bond ze een gesprekje aan over de kansen van de artiest. "Die wint straks!",. lieten twee vrouwen toen al weten.

En gelijk kregen ze. Met zijn nummer 'Arcade' zong Laurence zaterdag 231 jurypunten bij elkaar. Via televoting kreeg hij nog eens 261 punten, waarmee hij zijn Zweedse concurrent John Lundvik uit Zweden versloeg.

Favorietenrol
Duncan Laurence beschouwde de favorietenrol die hij op voorhand in de schoenen kreeg geschoven als een groot compliment. "Maar verwachtingen zijn ook beangstigend", gaf hij na afloop toe. "Ik heb geprobeerd te focussen op mijn doel, dat is het belangrijkste." En met succes. Met zijn zege onttroonde Laurence Getty Kaspers als laatste Nederlandse winnaar van het Eurovisie Songfestival. Maar dat vindt de zangeres van Teach-In, dat in 1975 het songfestival won met Dinge-dong, 'geen enkel probleem'.

LEES OOK: Brabant wil Eurovisie Songfestival organiseren na winst Duncan

Betty van den Oetelaar met de Duncan Donuts.