Nieuw hoofdstuk in soap Jumbo en Snollebollekes-juichcape

12 juni om 20:42 • Aangepast 15 juni om 20:17
Nondeju wat een hoop oranje (beeld: Jumbo).
Nondeju wat een hoop oranje (beeld: Jumbo).
De Albert Heijn heeft op een ludieke manier gereageerd op de soap rondom de EK-reclame van Jumbo. De 'reclamerel' ontstond nadat de KNVB de Veghelse supermarktketen vroeg de reclame waarin Snollebollekes van links naar rechts gaat, van de buis te halen.
Profielfoto van Malini Witlox
Geschreven door
Malini Witlox

De reden van de wens van de voetbalbond: Albert Heijn, de grootste concurrent van Jumbo, is de officiële sponsor van de KNVB en van Oranje. Jumbo gaf geen gehoor aan dat verzoek.

Nu heeft KNVB-hoofdsponsor Albert Heijn op zijn beurt een reclame gelanceerd waarin de vader van de bekende supermarktreclames zich aankleedt voor een wedstrijd van het Nederlands elftal. Hij heeft niet alleen de hollandicons (stickers) die je kan sparen bij de grootgrutter opgeplakt, maar draagt ook Oranje-slippers van Lidl en de juichcape van Jumbo. De boodschap die in beeld komt: Samen voor Oranje, samen staan we achter onze jongens.

Knipoog
De blauwe supermarktketen lijkt zo met een knipoog te reageren op het nieuws dat de Jumbo-reclame van de buis moest. Belangrijkste punt van de KNVB was dat Jumbo in de reclame 'gebruik maakt van de Oranjekoorts, een Oranjebus en Oranjeparades'. En die laatste worden juist altijd door de KNVB georganiseerd, vindt de bond.

Het Snollebollekes-nummer 'Links Rechts' is het lijflied van de Oranjeleeuwinnen sinds hun succesvolle EK in 2017, dus dat had de supermarktketen ook niet zomaar mogen gebruiken, was de argumentatie.

Bekijk de reclame van de Albert Heijn hier:

Wachten op privacy instellingen...

LEES OOK:

App ons!
Heb je een foutje gezien of een opmerking over dit artikel? Neem dan contact met ons op.

Wachten op privacy instellingen...